wtorek, 30 lipca 2013

bananowe ciasteczka owsiane z gorzką czekoladą

Jakiś czas temu mając ochotę na coś słodkiego, postanowiłam upiec ciasteczka. Znalazłam w sieci kilka przepisów, ale przypomniałam sobie o pieczonej owsiance (przepis tutaj - klik), która bardzo przypadła mi do gustu. Zmodyfikowałam jedynie formę, dodałam inne składniki i byłam zachwycona efektem. Ciasteczka wyszły rewelacyjne, były sycące i przede wszystkim zaspokoiłam potrzebę pochłonięcia czegoś niezdrowego. 

Składniki:
- 2 banany
- płatki owsiane górskie
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady
- słonecznik
- orzechy ziemne
- mleko 0,5%


Sposób przygotowania: 

Banany ucieramy na tarce (duże oczka), dodajemy 8-10 łyżek płatków owsianych, dodajemy pokrojoną w kostkę czekoladę, słonecznik i potłuczone orzechy (ilość wedle uznania - można dodać także inne składniki tj. przykładowo suszona żurawina). Całość mieszamy, wlewając odrobinę mleka, aby składniki lepiej się połączyły. 


Powstałą masę formujemy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wyszło mi 8 dużych ciasteczek.


Ciasteczka pieczemy 15 min, w temperaturze 180 stopni. Po wyjęciu z piekarnika dobrze jest je na ciepło zdjąć z blaszki, bo niestety dość mocno "przyklejają" się do papieru.



Smacznego!
Macie jakieś ulubione przepisy na tego typu ciacha? 

Ahoj!

14 komentarzy:

  1. mniam!
    wypróbuję na pewno!

    Pozdrawiam,
    Fit
    ______________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zamiast mleka dodaję jajeczko przez co ciasteczka zyskują dodatkową porcję białka :) Czasami dodaję też do smaku wheya waniliowego ,pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Banan i czekolada- kocham to połączenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, wyglądają super. do tego proste vege składniki - na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo oczywistych zalet bananów nigdy za nimi nie przepadałam, ale być może spróbuje ten przepis. Zapraszam stronkę, którą stworzyłam: http://jak-byc-fit.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie sprawiłaś, że moje kubki smakowe oszalały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takie ciacha uwielbiam:) w sumie zwykle wrzucam do miski to co mam akurat w domu i zawsze wychodzą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ojeju, zrobiłabym, ale boję się, że od razu wszystkie zjem ; ) uwielbiam połączenie smaku banana z czekoladą. trafiłaś w 10!

    całkiem przyjemny blog ; ) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam
    Proszę o kontakt(adres e-mail wraz nazwą bloga) na kontakt@blog-media.pl . Chciałabym przekazać informacje na temat możliwości współpracy.
    pozdrawiam serdecznie
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy coś nowego będzie się działa na blogu?

    OdpowiedzUsuń
  11. polecam jeszcze pankejki ,tyle,ze dodaje sie białka smakowego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja robiłam kiedyś z samych płatków owsianych z dodatkiem tartych moreli i miodu, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  13. takie ciasteczka lubie najbardziej :) świetna przekąska!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepyszna zdrowa przekąska, ciasteczka wyglądają znakomicie!

    OdpowiedzUsuń